Het Stichtingsbestuur

 

 

1. Bestuursvoorzitter

 

— Gegevens zijn nog niet beschikbaar! —

 

Christian Klein

4.1 Aangetreden per 1 januari 2019

4.2  Geboorteplaats.

4.3  Woonplaats: 

4.4  Opleiding: 

4.5  Vroegere functies:                 

4.6  Huidige functies:  

4.7  Motieven voor het aanvaarden van de bestuursfunctie: 

Bereikbaar via e-mailadres:   krlmuseum@gmail.com

 

2. Bestuurslid / Secretaris

Maurice Piette

2.1 Aangetreden: per 4 juli 2018

2.2  Geboorteplaats: Rotterdam.

2.3  Woonplaats: Benthuizen.

2.4  Opleiding: 

1978-1988: Bouwkunde (Architectuur), TU-Delft.

1972-1978: Atheneum-B, Haags Montessori Lyceum.

2.5  Vroegere en huidig werk:

1992-: Huisman (v.a. 1992).

1990-1991: Postdoctorale opleiding Bouwkunde TU-Delft/TU-Eindhoven.

1986-1989: Technisch tekenaar/assistent ontwerper, op tijdelijke basis bij verschillende architecten- en bouwadviesbureau ‘s.

2.6  Vroegere en huidige maatschappelijke activiteiten:

2014-2018: Commissielid Alphen aan den Rijn, daarnaast notulist van de fractie.

1996-1998, 2001-2013: Raadslid Rijnwoude.

2010-2013: Fractiesecretaris.

1991-1996: Secretaris VVD-afdeling Rijnwoude.

2001-2007: Bestuurslid/Ledenadministratie SV NAS.

1998-2001: Voorzitter omni-sportvereniging NAS te Benthuizen.

2005-2010: Voorzitter medezeggenschapsraad Erasmuscollege.

2004-2010: Lid oudergeleding medezeggenschapsraad Erasmuscollege te Zoetermeer.

2.7  Motieven voor het aanvaarden van de bestuursfunctie: 

In de tweede helft van de jaren vijftig kwam mijn vader met de “Oranje” uit Indië naar Nederland. Mijn ouders leerden elkaar in Den Haag kennen. Ikzelf ben geboren in Rotterdam, waar mijn grootouders woonden. Mijn opa (moeders vader) werkte als douanier in de haven. Ik heb dus zowel een binding met Indië als met Rotterdam. Altijd heb ik ook belangstelling gehad voor geschiedenis in de breedste zin. Graag wil ik mijn bestuurlijke ervaring inzetten als secretaris, om het erfgoed van de vaart op Indië te behouden.
Bereikbaar via e-mailadres: krlmuseum@gmail.com

 

 

3. Bestuurslid / Penningmeester

Peter Buisman

3.1 Aangetreden per 18 september 2017

3.2  Geboorteplaats: Nederhorst den Berg.

3.3  Woonplaats: Rotterdam.

3.4  Opleiding: Bedrijfseconomie

3.5  Huidige functies: 

Meer dan 20 jaar professionele ervaring in crisismanagement, management-coaching, management counseling en management training. Business-nieuws auteur. Specialiteiten: (tijdelijke) crisisbeheersing, fusies en overnames, competitieve analyse, investeringen en belastingplanning.

3.6  Huidige functies: 

– Jurylid Regionale Kunstdagen Company Name Stichting Kunstweek. Dates Employed 2017. Present Employment. Duration less than a year – Location Nederland.

– Company Name Kunstkring Prins Alexander. Dates Employed Feb 2016. Present Employment. Duration 1 yr 7 mos Location Rotterdam – Prins Alexander.

– Owner Company Name TDH Consultants. Dates Employed Jan 1990. Present Employment. Duration 27 yrs 8 mos Location Rotterdam Area, Netherlands.

–  Company Name Stichting De Witte Bollen. Dates Employed 2011 – Present. Employment Duration 6 yrs. Location Rotterdam Area, Netherlands.

– Projectleader Company Name Kunst in Ommoord. Dates Employed 2009 – Present. Employment Duration 8 yrs. Location Rotterdam Area, Netherlands.

– Vanaf 18 september 2017 Bestuurspenningmeester van de Stichting Koninklijke Rotterdamsche Lloyd Museum.

3.7  Motieven voor het aanvaarden van de bestuursfunctie: 

Ik heb ruime ervaring in grote en kleine organisaties, die vooral draaien op vrijwilligers. De vacature Penningmeester voor de Stichting Koninklijke Rotterdamse Lloyd Museum sprak mij, naast dat ik een ervaren financiële man ben, aan vanwege de band met Rotterdam en de link met de processen rond de beeldende kunst waarbij het organiseren van exposities een belangrijke doelstelling is.

Bereikbaar via e-mailadres: krlmuseum@gmail.com

 

 

4. Algemeen Bestuurslid

Peter Daub

4.1 Aangetreden per 1 januari 2017

4.2  Geboorteplaats: Apeldoorn.

4.3  Woonplaats: Maastricht.

4.4  Opleiding: 

1960 – Koninklijke Scholengemeenschap – Apeldoorn. 1965 –  School voor Scheepswerktuigkundigen – Apeldoorn.1966 –  HTS – Zwolle. 1972 –  Goetheanum – University for Spiritual Sciences/Anthroposophy-Zwitserland 1972 –  Nyenrode Business. University. 1973 en 2001 –  Rotterdam School of Management, Erasmus University – Rotterdam. 1976 –  NIBE – Amsterdam. 1980 –  Tridos Bank . 2004 –  School for Journalism – Rotterdam. 2005 –  BEUC (European Consumer Organisation) – Brussel.

4.5  Vroegere functies:

1973 – AKZONobel – Emmen – Assistent controller.

1976 – 1984 – ING Bank – Assistent controller, Product Developer, Senior Debt. Collector.

1984 – Sociale Verzekerings Bank – Assistent Controler.

1980 – Triodosbank – Kredietadviseur.

1984 – 2000 – Voorzitter Meander Stichting.

2001 – 2010 – Voorzitter Vrije Consumenten Vereniging.

4.6  Huidige functies:  

Vanaf 2009 Voorzitter van de Consumer360Academy-Maastricht, de organisatie wil een platform zijn voor de uitwisseling van kennis en ervaring tussen consumenten van de 21ste eeuw. Na vier maanden advisering van de Bestuursvoorzitter bij het ingewikkelde transitieproces werd Peter Daub vanaf 1 januari 2017 Penningmeester van de Stichting Koninklijke Rotterdamsche Lloyd Museum, vanaf 18 september 2017, Algemeen bestuurslid.

4.7  Motieven voor het aanvaarden van de bestuursfunctie: 

Omdat ik me al geruime tijd met vergelijkbare organisatieproblematiek bezighoud, wil ik graag de uitdaging aan ook het KRL-Museum te begeleiden naar een duurzame voortzetting. Wat mij betreft, gaat daarbij de voorkeur uit naar een oplossing waarbij een goed en betrokken bestuursteam het stokje van de huidige Voorzitter, Ed van Lierde kan/wil/gaat overnemen. Voorts heb ik in 1948, als eenjarige, op de Willem Ruys gevaren en heb in 1966 ook nog als Assistent-Werktuigkundige aan de scheepvaart mogen ruiken, hetgeen een onvergetelijke ervaring opleverde. Toch heb ik toen mijn opleiding Scheepswerktuigkunde ingeruild voor de studie bedrijfskunde.

Bereikbaar via e-mailadres:   krlmuseum@gmail.com

 

 

5. Algemeen Bestuurslid

Berendina van Straalen

4.1 Aangetreden per 27 november 2018

4.2  Geboorteplaats. Hilversum

4.3  Woonplaats: Zevenbergen.

4.4  Opleiding: 

BA (Translation) – Scuola per interpreti e traduttori, Florence  (1981-1984). BA (Intellectueel Eigendom) – Vakopleiding Boekenbranche en Nederlands Uitgeversverbond (1994 -1995). NLP Pracitioner en Master (2015-2017). MfN- geregistreerd mediator. Vertrouwenspersoon Integriteit en Ongewenste omgangsvormen.

4.5  Vroegere functies:  1989 –2015                

-Office manager, RightsDirect BV – Breda.

-Licentie manager Intellectueel Eigendom, Springer Science+Busisness Media BV; vóór 2004 Kluwer Academic Publishers-Dordrecht.

– Consulair assitent, Consulaat Generaal der Nederlanden – Florence – Italië.

– Gabinetto Gian Pietro Vieusseux – Florence, Italië C.

– Onderzoeker, vertaler, organisator congressen, boekpresentaties etc.

-Vertaler in sociale wetenschappen, patent gerelateerde juridische geschillen, reisgidsen, ….

-Tolk aan de rechtbank.

4.6  Huidige functies:  

Eigenaar AllrightsOnline BV

Kernpunten: Vraagstukken intellectueel eigendom – van inkoop tot verkoop via directe kanalen en 3departijen kanalen -nieuwe uitgeefmodellen (Open Access) en verkoopmodellen – Training in Auteursrechten en het in licentie geven van publicaties – Audits.

Eigenaar Van Oneens tot Eens

Kernpunten: Mediation Familiezaken en zorg – Vertrouwenspersoon integriteit en ongewenste omgangsvormen

4.7  Motieven voor het aanvaarden van de bestuursfunctie: 

In het verleden heb ik regelmatig tentoonstellingen gemaakt variërend van het belichten van handschriften, poëzie en schilderijen. Sinds kort heb ik tijd om een oude passie weer aandacht te geven. Daarnaast houd ik van historische verhalen en vind ik het leuk mensen daar deelgenoot van te maken.

Bereikbaar via e-mailadres:   krlmuseum@gmail.com

 

 

 

Left Menu IconMenu